14 November 2007

Oor ’n vet beursie en swak gesondheid

Vir jare lank hou ek nou al die horison dop, maar is daar enige kans dat ek ooit my skip sal sien inkom?
Nee, natuurlik nie, daarom dat ek nou maar verlief neem met die feit dat ek vir die res van my lewe ’n sukkelende armgat gaan wees.
Maar elke nou en dan lees of hoor jy van iemand wat ’n moerse gelukkie geslaan het en jy wonder: waarom moet die lewe so dêm onregverdig wees?
Dit laat my dink aan Tevye, die paterfamilias in die musiekblyspel Fiddler on the Roof, se versugting as hy vra:
God who made the lion and the lamb…
Would it spoil some vast eternal plan
If I were a wealthy man?
Mooi, is dit nie? En ook so waar. Sou dit regtig die Ou Man daar bo se kaarte so vreeslik deurmekaar gekrap het as ek net so ’n ietsie meer gehad het as wat ek nou het? Al was dit net so ’n los Lotto-gelukkie…
Soos die een wat die Amerikaner Bonnie Brown te beurt geval het.
’n Paar jaar gelede, in 1999, was Bonnie regtig in ’n verknorsing.
Sy was pas geskei en dringend op soek na ’n werk wat brood op die tafel kon sit. Na vele gesoek kry sy werk by ’n IT-maatskappy as ’n masseuse teen R3 000 ($450) per week.
Die salaris was nie danig nie, maar om daarvoor te vergoed het sy ook ’n handvol aandele-opsies gekry – net jammer dat dié so te sê waardeloos was.
Maar dit was destyds.
Vandag is Bonnie ’n multi-miljoenêr, want die maatskappy by wie sy gaan werk het as werknemer nommer 41 het wêreldbekend geword as die internetreus Google en daardie aandele van haar is nou amper R5 300 ($800) per aandeel werd.
Soos sy onlangs aan die New York Times gesê het: “Elke keer as ek geld weggee, kom daar net nog by. Dit is soos ’n pot wat oorloop.”
In my huidige gemoedstoestand is dit juis die tipe storie wat ek nie eintlik wil hoor nie. Maar daar is nog.
Het jy geweet dat die popsangeres Britney Spears elke maand R681 000 ($102 000) uitgee aan “vermaak, geskenke en vakansies”. En ja, jy het reg gelees. Per maand, nie per jaar nie.
Hou ook asseblief in gedagte dat dit nie die geld insluit wat sy aan restaurant-etes spandeer nie. Daarvoor het sy nog R31 770 ($4758) elke maand nodig.
Volgens hofstukke wat onlangs in Los Angeles geliaseer is in haar stryd met haar eks-man Kevin Federline om toesig oor haar kinders word die ster se maandelikse uitgawes uiteengesit.
Volgens hierdie rekeninge is dit ook duidelik dat Spears ’n sagte plekkie het vir diegene wat minder bevoorreg as sy is.
Vir die wat dit nie so breed het nie, gee sy elke maand ’n hele R3 335 ($500). Of anders gestel, net 0,0682% van haar totale inkomste. Effe kort van ’n tiende, maar nou ja. Seker die gedagte wat tel, nie waar nie?
Spears se rekeninge toon ook dat sy elke maand meer as ’n halfmiljoen rand aan gesondheidsversekering en “ander mediese onkoste” spandeer.
Om die waarheid te sê is dit, ná vermaak, haar tweede grootste maandelikse uitgawe, selfs meer as die paaiemente op haar huis van R328 849 ($49 267).
Wat my laat wonder oor die meisie se gesondheid.
Want jinne jong, jy sal darem by die dokters moet boer om soveel geld elke maand op pille en brille uit te gee!
Miskien is daar vir ons armes ’n les te leer hieruit.
Net soos die hoeveelheid goed wat jy op ’n reis wil saamvat aangroei om te pas by die grootte van jou tas, verswak jou gesondheid om in pas te bly met die grootte van jou beursie.
So troos jou daaraan. Dis beter om arm en gesond as ryk en siek te wees.
Maar dit beteken nie dat ek gaan ophou om uit te kyk vir daardie skip op die horison nie – ten minste terwyl my oë nog hou…

  • Hierdie rubriek is vir die eerste keer gepubliseer in die Volksblad op 14 November 2007.

No comments: