02 September 2007

Hoe meer haas hoe minder spoed

Die Spanjaarde het sedert Don Quichotte se tyd al ’n ding vir ’n verlore stryd.
Om windmeulens te bestorm is eenmaal maar ’n gunsteling Spaanse tydverdryf, maar miskien het die inwoners van die Iberiese skiereiland hierdie keer ’n punt beet en behoort die res van ons hulle by te staan in hulle stryd.
Die stadsowerhede van Madrid is op die oomblik in ’n stryd gewikkel met die ontwikkelaars van ’n nuwe lughawe met die deftige naam Madrid Sur-Ciudad.
Voel jy lus vir ’n vakansie in Spanje? Wel vlieg na Madrid Sur-Ciudad en die Spaanse hoofstad is jou oester.
Behalwe dat Madrid Sur-Ciudad – anders as wat die lughawe se naam suggereer – glad nie naby Madrid is nie. Selfs vanwaar jy in jou vliegtuigsitplek ’n paar duisend meter bo die grond sit gaan jy sukkel om die stad se liggies op die horison te sien, want die lughawe is ’n allemintige 200km van Madrid af.
Op ’n dag as die verkeer nie te besig is nie, sal dit jou twee-en-’n-half uur neem om in die middestad te kom en die taxi-fooi sal waarskynlik gelykstaande wees aan ’n vliegkaartjie van Londen na Australië.
Die ontwikkelaars van die lughawe argumenteer dat daar ’n hoëspoed treinverbinding tussen die lughawe en Madrid is wat jou binne 50 minute tot in die middestad kan neem. Maar die stadsvaders skop vas. As jou lughawe nie binne sigafstand van Madrid is nie, kan jy nie die naam Madrid in jou naam gebruik nie. Dit doen “afbreek aan ons handelsmerk”, sê hulle.
Die skewe aardrykskunde van die ouens wat lughawens benoem is natuurlik glad nie nuut nie.
Hoeveel mense het nie al op die Chicago Rockford lughawe geland, net om met ’n skok agter te kom dat hulle meer as 140 km van die winderige stad af is nie?
Frankfurt Hahn is 120km van Frankfurt en Barcelona Girona is 100km van die stad wie se naam dit dra.
Gereelde reisigers na Londen weet ook al dat Luton en Gatwick beswaarlik die voorvoegsel “Londen” verdien, veral as jy nog op dieselfde dag die verwisseling van die wag by Buckingham Paleis wil sien.
Om te weet hoe ver die lughawe van die plek is waar jy eintlik wil wees is egter net die helfte van ’n moderne reisiger se probleem.
Die feit dat baie van die sogenaamde “afslag” lugrederye van hierdie verafgeleë lughawens vlieg, beteken dat hulle goedkoop vliegkaartjies uiteindelik glad nie so goedkoop is nie.
Neem ’n vlug van Londen na Dublin byvoorbeeld. Dit is op die oomblik moontlik om van Londen na Dublin te vlieg vir so min as £8 (R115). Wat die advertensie egter nalaat om te sê is dat dit jou tussen R130 en R217 gaan kos om van sentraal Londen na die Gatwick te kom!
Die Ierse afslagredery Ryanair was die laaste paar jaar gereeld in die moeilikheid oor sulke misleidende advertensies.
In 2003 was dit die Duitse owerhede wat hulle vasgevat het oor die feit dat hulle vlugte na Düsseldorf adverteer terwyl die lughawe wat hulle gebruik 70km van dié stad af is.
Vroeër die maand is hulle deur Britse advertensie-owerhede oor die vingers getik vir ’n advertensie wat sê dit is goedkoper én vinniger om van Londen na Brussels te vlieg as om met die trein te ry.
Ryanair sê ’n vlug tussen Londen en Brussels neem 70 min en kos R217 terwyl ’n treinrit onderdeur die Engelse kanaal meer as twee uur neem en ten minste R390 kos.
Behalwe dat die trein jou van digby Big Ben tot in die middel van Brussels neem en beide Stanstedt en Charleroi meer as 40 km buite die onderskeie stede is.
Neem jy dié reistyd (en treinkaartjies) ook in gedagte neem dit baie langer (en kos dit duurder) om te vlieg.
Om van die ure en ure wat jy op die lughawe in rye moet wag terwyl elke tassie en sakkie in jou besit deur sekuriteitsbeamptes deurgevroetel word, nie eers te praat nie.
En waarom dit nodig is om ’n uur voor jou vlug op te daag en dan vir twee uur te sit en wag voordat jou vliegtuig uiteindelik opstyg, gaan die verstand te bowe.
Dit is dus raar maar waar, maar dit is inderdaad vinniger om met die trein te ry as om te vlieg.
  • Hierdie rubriek is die eerste keer in Rapport gepubliseer op 2 September 2007.

No comments: